Συνδεθείτε και Κατεβάστε

Αναβαθμίστε τις εφαρμογές σας χρησιμοποιώντας για όνομα χρήστη το ΑΦΜ της επιχείρησής σας. Ο κωδικός σας θα αναγράφετε πάνω στο ετήσιο συμβόλαιο που έχετε συνάψει με τη Semantic και θα έχει ισχύ μέχρι τη λήξη του.

Λίστα Ενημέρωσης

Εισάγετε το email σας για να εγγραφείτε στη λίστα ενημέρωσης της Semantic.
Επωφεληθείτε των εποχιακών μας προσφορών και ενημερωθείτε για τις νέες μας εφαρμογές.

Λογαριασμοί Τραπεζών.

ΠΕΙΡΑΙΩΣ 
IBAN GR57 0172 2430 0052 4301 7492 266
EUROBANK 0026.0231.01.0200967097
IBAN GR1602602310000010200967097

ΕΘΝΙΚΗ 
IBAN GR09 0110 3250 0000 3250 0572 238
ALPHA 537-002101-006654
IBAN GR94 0140 5370 5370 0210 1006 654

Σύνδεση Συνεργάτη

ΓΝΩΣΙΑΚΗ ΒΑΣΗ

Πως σχεδιάζουμε τη γέφυρα με τη Γενική Λογιστική | 25 Νοέμβριος 2014

Η ενημέρωση της Γενικής Λογιστικής από το εμπορικό είναι μία εργασία πολύ συνηθισμένη σε όλες τις εμπορικές εφαρμογές. Στον όλο σχεδιασμό όμως της συγκεκριμένης εργασίας, και κατ' επέκταση στη σχέση της Γενικής Λογιστικής με το εμπορικό υπάρχουν πάρα πολλές αδυναμίες σε πολλά συστήματα της αγοράς. Αναφέρουμε μερικά

  1. Η Γενική Λογιστική και το εμπορικό είναι σε διαφορετικές εφαρμογές. Τα άρθρα αποστέλλονται από το εμπορικό στη ΓΛ και το εμπορικό δε γνωρίζει τί συνέβει. Είναι η χειρότερη περίπτωση εγκατάστασης! Δεν υπάρχει καμία επικοινωνία των δύο συστημάτων, ο έλεγχος είναι επίπονος και εγκυμονούν λάθη κάθε στιγμή.
  2. Τα άρθρα δημιουργούνται στη ΓΛ αλλά δεν υπάρχει καμία συσχέτισή τους με το εμπορικό. Αν πχ ξανακάνουμε ενημέρωση ΓΛ θα ξαναδημιουργηθούν 2 φορές! Είναι εξίσου επικίνδυνη περίπτωση όπως η πρώτη.
  3. Το εμπορικό γνωρίζει τα παραστατικά που ενημέρωσε αλλά αν πχ σβύσω ένα άρθρο στη ΓΛ το εμπορικό δε το γνωρίζει και δεν το ξαναενημερώνει. Και πάλι δεν είμαστε σίγουροι ότι υπάρχει απόλυτη ταύτιση των παραστατικών του εμπορικού με τα παραγόμενα άρθρα στη ΓΛ.
  4. Το σύστημα με αφήνει να αλλάξω ένα παραστατικό του εμπορικού που έχει ενημερώσει τη ΓΛ. Σε τέτοιες περιπτώσεις η ανεύρεση του λάθους είναι επίπονη (αν γίνει έλεγχος συμφωνίας!).
  5. Δεν μπορώ να μεταβώ από ένα παραστατικό του εμπορικού στο αντίστοιχο άρθρο της ΓΛ και ανάποδα.
  6. Δεν "βλέπω" με εύκολο τρόπο αν ένα παραστατικό έχει ενημερώσει τη ΓΛ.
  7. Δεν "βλέπω" με εύκολο τρόπο αν ένα άρθρο έχει έλθει από το εμπορικό ή είναι γηγενές.
  8. Στην εργασία της ενημέρωσης της ΓΛ, δεν μπορώ να ενημερώσω μόνο ένα module του εμπορικού (π.χ μόνο αξιόγραφα)
  9. Στην εργασία της ενημέρωσης της ΓΛ, δεν εμφανίζονται πληροφοριακά μηνύματα για το είδος των λαθών που προέκυψαν και σε ποιά παραστατικά αναφέρονται.
  10. Στην εργασία της ενημέρωσης της ΓΛ, δεν μπορώ να μεταβώ αυτόματα στα προβληματικά παραστατικά χωρίς να φύγω από την εργασία της ενημέρωσης. πχ δεν έχει καταχωρηθεί ο κωδικός ΓΛ σε ένα καινούργιο είδος. Χωρίς να φύγω από την ενημέρωση ΓΛ, να μεταβώ αυτόματα στην καρτέλλα του είδους, να βάλω των κωδικό ΓΛ και να συνεχίσω την ενημέρωση.

Οσοι δουλεύουν εφαρμογές της SEMANTIC, τέτοια προβλήματα σαν τα παραπάνω τους είναι άγνωστα. Κάθε στιγμή έχουν τον πλήρη έλεγχο του συστήματος, έχουν μία διαυγή και ξεκάθαρη εικόνα των εκκρεμών εργασιών τους, και γνωρίζουν πολύ καλά τί πρέπει να κάνουν προκειμένουν να τελειώσουν της δουλειά τους γρήγορα και σωστά.

Ενα δεύτερο θέμα που υπάρχει είναι το πόσο ευέλικτος είναι ο τρόπος σχεδιασμού της Γέφυρας με τη ΓΛ. Στα περισσότερα συστήματα της αγοράς υπάρχει μία μέθοδος με την οποία ο λογαριασμός της Γ.Λ "κτίζεται" από διάφορα τμήματα τα οποία λαμβάνονται από διάφορα αρχεία. πχ. το πρώτο τμήμα του λογαριασμού πωλήσεων (70 ή 71 ή 72) θα λαμβάνεται από το είδος το δεύτερο από το είδος του παραστατικού και το τρίτο από το ΦΠΑ. πχ 70-00-013 πωλήσεις εωτερικού με 13% ΦΠΑ.

Ο παραπάνω τρόπος είναι απλός και εύκολος. Η Semantic έχει σαν standard αυτόν τον τρόπο Γεφυρας.

Υπάρχουν όμως πολλές περιπτώσεις στις οποίες αυτός ο τρόπος δεν μπορεί να μας καλύψει. Παρακάτω αναφέρουμε μερικά παραδείγματα
  1. Αν το είδος είναι υλικό συσκευασίας κα έχει ΦΠΑ τότε ο λογαριασμός πωλήσεων είναι ο συνηθισμένος. Αν δεν έχει ΦΠΑ είναι λογαρισμός εγγυοδοσίας. (πχ σε κάβες ποτών).
  2. Ο λογαριασμός πωλήσεων εμπορευμάτων με 23% λήγει σε 023 αλλά ο ο λογαριασμός πωλήσεων προϊόντων με 23% λίγει σε 55. Σε αυτήν την περίπτωση δεν μπορούμε να δηλώσουμε ότι το τελευταίο τμήμα του Κωδικού της ΓΛ είναι το ΦΠΑ.
  3. Αν ένα παραστατικό αγορών έχει ΕΛΓΑ τότε ο λογαριασμός αγορών είναι οι αγορές αγροτικών προϊόντων διαφορετικά είναι αγορές κανονικές.
  4. Αν υπάρχει πελάτης στη ΓΛ με το ίδιο ΑΦΜ του πελάτη του εμπορικού, τότε ενημέρωσε τον λογαρισμό του πελάτη αλλιώς ενημέρωση το λογαριασμό "Πελάτες εμπορικού".
Για τους παραπάνω λόγους (και δεκάδες άλλους που μπορείτε να φανταστείτε) η SEMANTIC έχει υλοποιήσει και έναν δεύτερο τρόπο γέφυρας που στηρίζεται σε κώδικα γλώσσας προγραμματισμού. Εκεί δηλαδή που η πρώτη μέθοδος δεν μπορεί να καλύψει ιδιαιτερότητες σαν τις παραπάνω, ο μηχανογράφος μπορεί εμβόλιμα να αλλάξει τους "κανόνες" της γέφυρας και να ορίσει περίπλοκους δικούς του κανόνες. Με αυτήν την τεχνολογία η SEMANTIC έχει πετύχει να δίνει λύσεις σε οποιοδήποτε πρόβλημα γέφυρας. Κυριολεκτικά, μπορούμε να υλοποιήσουμε οποιαδήποτε γέφυρα, όσο περίπλοκη και αν είναι, και όσους κανόνες και δεσμεύσεις και αν έχει.

Τι σημαίνει για εμάς πραγματικό data migration (μεταφορά δεδομένων) | 25 Νοέμβριος 2014

Οταν έχουμε μία καινούργια εγκατάσταση, ένα από τα πιο χρονοβόρα κομμάτια είναι η μεταφορά δεδομένων του πελάτη από το παλιό σύστημα. Ο μηχανογράφος πρέπει να κάνει τα ακόλουθα:

  1. Ανάκτηση των δεδομένων από το παλιό σύστημα. Αν το παλιό σύστημα δεν έχει ανοικτή αρχιτεκτονική (π.χ. σχεδόν όλες οι DOS εφαρμογές) τότε πρέπει είτε να "ανακαλύψει" τη δομή των αρχείων της βάσης δεδομένων, είτε να πάρει τα δεδομένα από Reports της εφαρμογής. Αν έχει ανοικτή αρχιτεκτονική, απαιτείται η σε βάθος ανάλυση της δομής της βάσης δεδομένων.
  2. Εισαγωγή των ανακτημένων δεδομένων στο νέο σύστημα. Αυτό προυποθέτει βαθιά και καλή γνώση του Database Schema της βάσης δεδομένων της εφαρμογής που πουλάει.
  3. Ελεγχος συμφωνίας, πελατών-προμηθευτών-αποθήκης-λογιστικής-αξιογράφων κλπ
  4. Σχεδιασμός των εντύπων που δουλέυει ο πελάτης στο νέο σύστημα
  5. Ελεγχος και καταχώρηση των σειρών παραστατικών και της αρίθμησής τους
Ολες αυτές οι εργασίες είναι απολύτως αναγκαίες και απαιτούν μεγάλη εμπειρία και μεθοδικότητα από τον μηχανογράφο.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίον πολλοί μηχανογράφοι προτιμούν την εύκολη οδό: Την μεταφορά μόνο των σταθερών στοιχείων (πελάτες-προμηθευτές-είδη) και των υπολοίπων.

Και επειδή αυτό είναι δύσκολο να γίνει στη μέση της χρήσης, (διότι ο πελάτης θα έχει τη μισή χρήση στο παλιό σύστημα και την άλλη μισή στον καινούργιο), αυτός είναι ο λόγος για τον οποίον προτιμάται η εγκατάσταση να γίνεται στην αρχή του χρόνου.

Δεν υπάρχει μεγαλύτερο λάθος και χειρότερη επιλογή από την παραπάνω!!

  1. Οταν μεταφέρουμε δεδομένα από την παλιά εφαρμογή πρέπει να μεταφερθούν τα πάντα!! Τα παραστατικά, οι κινήσεις, τα αξιόγραφα, τα άρθρα, οι λογαριασμοί, οι εισπράξεις, οι πληρωμές κλπ
  2. Αν θέλουμε ο πελάτης πραγματικά να κερδίσει απο το καινούργιο του σύστημα από την πρώτη μέρα της εγκατάστασης, πρέπει να γίνει το ίδιο και τουλάχιστον για την προηγούμενη χρήση.
  3. Η χειρότερη εποχή για να γίνει αυτό είναι στην αλλαγή του έτους. Και αυτό γιατί τότε συνήθως η επιχείρηση έχει την περισσότερη δουλειά (Γιορτές Χριστουγέννων). Επίσης αυξάνουμε την περιπλοκότητα της δουλειάς μας εμπλέκοντας και διαδικασίες αλλαγής χρήσης, οριακές ημερομηνίες (απογραφές, μεταφορές) κλπ.

Η SEMANTIC έχει συστήσει ειδικές διαδικασίες για το Data Migration των νέων πελατών της, τις οποίες πρέπει να τηρούν αυστηρότατα όλοι οι μεταπωλητές της.

Ταυτόχρονα έχει αυτοματοποιημένα εργαλεία από ένα πλήθος εμπορικών εφαρμογών της αγοράς με τα οποία το data migration γίνεται αυτόματα, γρήγορα και με ασφάλεια.

Ενθαρύνουμε τους υποψήφιους πελάτες μας να κάνουν τη μετάβαση οποιαδήποτε χρονική στιγμή βολεύει αυτούς.

Μεταφέρουμε όλα τα δεδομένα τους από το παλιό σύστημα συμπεριλαμβανομένου και όλων των παλιών χρήσεων. Επειδή τα ERP μας έχουν ενιαία διαχείριση των οικονομικών ετών, οι πελάτες μας από την πρώτη μέρα λειτουργίας των εφαρμογών μας έχουν έναν πλούτο συγκριτικών πληροφοριών που δεν το είχαν ποτέ πριν.

Reporting and Financial Management Tools to Help Grow Your Business | 25 Νοέμβριος 2014

In order to optimize your cash flow and make intelligent decisions about your financials, you need a set of tools you can trust. If your current financial management tools aren’t up to speed, you quite frankly don’t have complete control over your capital.

In order to optimize your cash flow and make intelligent decisions about your business, you need data you can trust and systems that provide accurate and timely information. Can you answer “Yes” to the following questions?

  • Can we get key reports (on essential data like sales pipeline, inventory, aging receivables, payables, or cash flow projections) whenever we need them?
  • Do we trust the data? Is it up-to-date and reliable?
  • Do the reports provide the information I need or do I still need to crunch numbers after I get the report?
  • Can we do “what if” projections before we make a decision, as well as “what happened” analyses to check the impact of our decisions?

 

Business Evolution ERP will give you – and your team – instant access to the numbers and reports you need to manage. your company. Learn how you can free up cash and generate new revenues by looking inside your organization

Πως ελέγχουμε τη συμφωνία Εμπορικού-Γενικής Λογιστικής | 25 Νοέμβριος 2014

Μία συνηθισμένη και αρκετά χρονοβόρα εργασία που γίνεται κάθε μηνα στις επιχειρήσεις είναι ο έλεγχος συμφωνίας του εμπορικού με τη Γενική Λογιστική.
Ο λογιστής της επιχείρησης, προκειμένου να είναι σίγουρος ότι τα υπόλοιπα των λογαριασμών της ΓΛ συμφωνούν απόλυτα με το εμπορική διαχείρηση, προβαίνουν στο τέλος κάθε μήνα στις παρακάτω εργασίες

  1. Σύγκριση του υπολοίπου του λογαριασμού 30ΧΧΧΧ (πελάτες) με τα υπόλοιπα των πελατών από το εμπορικό
  2. Σύγκριση του υπολοίπου του λογαριασμού 50ΧΧΧΧ (προμηθευτές) με τα υπόλοιπα των προμηθευτών από το εμπορικό
  3. Σύγκριση του υπολοίπου του λογαριασμού 33-90ΧΧΧ (επιταγές εισπρακτέες) με το ληξιάριο αξιογράφων εισπρακτέων του εμπορικού
  4. Σύγκριση του υπολοίπου του λογαριασμού 53-90ΧΧΧ (επιταγές πληρωτέες) με το ληξιάριο αξιογράφων πληρωτέων του εμπορικού
  5. Το ίδιο με τα δύο προηγούμενα για τις συναλλαγματικές (εισπρακτέες και πληρωτέες) αν υπάρχουν
  6. Σύγκριση των πωλήσεων της αποθήκης του εμπορικού με την ομάδα 7
  7. Σύγκριση των αγορών της αποθήκης του εμπορικού με την ομάδα 2


Η όλη διαδικασία είναι πολύ χρονοβόρα και απαιτεί τη λήψη εκτυπώσεων ισοζυγίων, ημερολογίων πωλήσεων και αγορών, καταστάσεων αξιογράφων κ.α. Ακόμη πιο δύσκολη γίνεται η εργασία αν για οποιοδήποτε λόγο (πράγμα όχι σπάνιο), υπάρχουν διαφορές. Η ανεύρεση των διαφορών απαιτεί συνήθως τη λήψη των ιδίων εκτυπώσεων σε μικρότερα διαστήματα προκειμένου να εντοπιστεί η διαφορά σε κάποια ημερομηνία, και στη συνέχεια η ανεύρεση σε εκείνη την ημερομηνία του λάθους.

Ειδικά για τον έλεγχο των αξιογράφων, σε όλες σχεδόν τις εμπορικές διαχειρίσεις δεν υπάρχει η δυνατότητα σύγκρισης του 33-90 με τις αντίστοιχες επιταγές του εμπορικού σε μία παρελθούσα ημερομηνία. π.χ. Τα περισσότερα μηχανογραφικά συστήματα δεν μπορούν να απαντήσουν στην ερώτηση ποιές και ποιας αξίας ήταν οι επιταγές εισπρακτέες στο χαρτοφυλάκιο της επιχείρησης της 5/2/2011.

Η Semantic, αναγνωρίζοντας το πρόβλημα και το χρόνο που αναλώνουν οι λογιστές στις παραπάνω εργασίες, έχει αναπτύξει ειδικές εργασίες για όλες τις παραπάνω περιπτώσεις οι οποίες προβάλλουν μέρα-μέρα την σύγκριση του εμπορικού με τη Γενική Λογιστική και εμφανίζουν τις διαφορές. Η όλη εργασία γίνεται σε μερικά δευτερόλεπτα.

Αν υπάρχει και όπου υπάρχει διαφορά εντοπίζεται αμέσως και ο λογιστής μπορεί να τη λύσει γρήγορα. Δεν απαιτείται η λήψη εκτυπώσεων, δεν απαιτείται χρόνος για τον εντοπισμό του προβλήματος και κυρίως, η όλη εργασία γίνεται με απόλυτη ασφάλεια.

Επειδή η συγκεκριμένη εργασία είναι απλή και εύκολη μπορεί να γίνεται συνεχώς μέσα στο μήνα και τα προβλήματα να εντοπίζονται και να διορθώνονται εν τη γενεση τους, πριν να λήξει ο μήνας. Επίσης μπορεί να γίνεται ακόμη και από άτομα που δε είναι λογιστές. Χωρίς να γνωρίζει ΓΛ, ένας χρήστης μπορεί πολύ απλά να δει τη διαφορά και να ενημερώσει το λογιστή έγκαιρα.

Οι λογιστές γνωρίζουν πολύ καλά ότι οι δουλειές τους πέφτουν συνήθως για όλους τους πελάτες τους στις καταληκτικές ημερομηνίες (π.χ δήλωση ΦΠΑ ). Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην έχουν το χρόνο να κάνουν τους απαραίτητους ελέγχους. Στα ERP της SEMANTIC μπορούν να προετοιμάζονται και να κάνουν ελέγχους πολύ πριν τις καταληκτικές ημερομηνίες.

Ολες οι παραπάνω εργασίες είναι χρονοβόρες και επίπονες αλλά απολύτως αναγκαίες. Ο ΚΒΣ επιτρέπει την μη αναλυτική τήρηση των πελατών και προμηθευτών στην ΓΛ αλλά σαφέστατα ορίζει ότι όλα τα στοιχεία θα πρέπει να είναι άμεσα διαθέσιμα στο εμπορικό. Το εμπορικό κομμάτι του ERP επομένως είναι πηγή λογιστικών δεδομένων που δεν υπάρχουν στην ΓΛ !!! Η απόλυτη ταύτιση των στοιχείων του εμπορικού με τη ΓΛ είναι απολύτως επιβεβλημένη!! Δυστυχώς αυτό δεν έχει συνειδητοποιηθεί σε πάρα πολλές περιπτώσεις.

Οταν κάνουμε μια καινούργια εγκατάσταση, μεταφέρουμε τα δεδομένα από τα παλαιότερα συστήματα (Data migration). Το πρώτο που κάνουμε μετά τη μεταφορά των δεδομένων, είναι να τρέξουμε αυτές τις εργασίες για να δούμε τις διαφορές. Αφήνω σε εσάς να φανταστείτε τα αποτελέσματα αυτών των ελέγχων.

5 Ways To Solve Day-to-Day Challenges with Business Evolution ERP | 25 Νοέμβριος 2014

The right business management/ERP software can make an enormous difference in how smoothly and profitably your company runs. Wouldn’t it be great if you could do these 5 things:

  1. Control costs and expenses – With the right software, you’re able to see exactly what’s going on in all parts of your company, you can make plans more effectively and better identify ways to trim costs.
  2. Get real-time accurate information – The right software can provide a single application that aggregates information from other systems – such as invoicing or inventory – so that everyone in your company can get the right information when they need it to make sound decisions.
  3. Keep up with your customers’ changing priorities - Instead of going to multiple systems to enter changes, view information, and shift strategies, with business management software, you simply go to one system.
  4. Automate business processes that were once manual – Convert quote requests into sales orders with a single click. You can also generate purchase orders for suppliers and better track shipments and invoices.
  5. Reduce manual errors because there’s one place to go for information – and because information needs to be entered only once. Data can be aggregated from numerous other applications, so you can easily see where there are discrepancies and then fix them.

 

With Business Evolution ERP system, you can!

 

Πως σχεδιάζουμε εκτυπώσεις; | 25 Νοέμβριος 2014

Οι εκτυπώσεις (reports) είναι ένα από τα πιο σημαντικά κέρδη μιας επιχείρισης από τη μηχανογράφηση. Είτε αυτές τυπώνονται σε χαρτί είτε προβάλονται στην οθόνη, είναι το κυριότερο εργαλείο άντλησης πληροφοριών από τις επιχειρήσεις προκειμένου να λάβουν αποφάσεις.

Ενα τόσο σημαντικό υποσύστημα, θα υπέθετε κανείς ότι θα έπρεπε να είναι η αιχμή του δόρατος για κάθε εμπορική εφαρμογή.

Και όμως, είναι πολύ πιθανόν να έχετε την εμπειρία της έλλειψης πληροφόρησης από το μηχανογραφικό σας σύστημα, ή της δυσκολίας πληροφόρησης.

Οι λόγοι για τους οποίους συμβαίνει αυτό είναι τρεις:

  1. Μη παραγωγικές γεννήτριες εκτυπώσεων
  2. Ελλειψη γνώσεων SQL, και Βάσεων Δεδομένων από τον μηχανογράφο
  3. Ελλειπή ή μηδενική γνώση του σχήματος της Βάσης Δεδομένων (DataBase schema) από τον μηχανογράφο.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Υπάρχει μία γενική πεποίθηση ότι οι γεννήτριες εκτυπώσεων είναι εργαλεία τα οποία μπορεί να τα χρησιμοποιήσει ακόμα και ένας απλός χρήστης προκειμένου να δημιουργήσει τις δικιές του εκτυπώσεις. Φυσικά, σε αυτήν την περίπτωση σαφέστατα και ένας μηχανογράφος μπορεί να κάνει ακόμη περισσότερα. Δεν υπάρχει μεγαλύτερος μύθος από αυτόν. Μία βάση δεδομένων στη σημερινή μας εποχή έχει εκατοντάδες πίνακες και ο καθένας έχει δεκάδες στήλες. Οι πληροφορίες είναι κατακερματισμένες και τις περισσότερες φορές, προκειμένου να πάρετε τις πληροφορίες που θέλετε πρέπει να εμπλακούν και να συσχετιστούν πολλοί πίνακες.

Σαφέστατα είναι εύκολο να πάρετε μία κατάσταση με τους πελάτες σας ή τα υπόλοιπα των πελατών σας. Σαφέστατα είναι εύκολο να προσθέσετε δικές σας στήλες, να ταξινομήσετε την εκτύπωση όπως θέλετε κλπ. Αυτές όμως οι εκτυπώσεις είναι απλές κοινότυπες και τις περισσότερες φορές έτοιμες.

Οταν έρθει όμως η ώρα να ζητηθούν πραγματικές πληροφορίες, εκεί φαίνεται η ανεπάρκεια. Τι θα λέγατε π.χ. για μία κατάσταση η οποία θα προβάλει το μικτό κέρδος για την πώληση κάθε είδουςλαμβάνοντας υπόψη την τελευταία τιμή αγοράς πριν την ημερομηνία της πώλησης; π.χ έστω ότι ένα είδος το αγοράσατε στις 5/1/2011 100 ευρω και το ίδιο είδος το αγοράσατε στις 20/1/2011 110 ευρώ. Και έστω ότι αυτό το είδος το πουλήσατε στις 10/1/2011 και στις 25/1/2011 150 ευρώ. Στην κατάσταση να εμφαίνεται για την πρώτη πώληση 50 ευρώ μικτός κέρδος ενώ για τη δεύτερη 40 ευρώ. Και την κατάσταση αυτή εσείς να την έχετε πάρει τον Ιούνιο του 2011. Στα περισσότερα συστήματα η τιμή κόστους του είδους που θα σας εμφανιστεί είναι η μέση τιμή που το είδος είχε όταν πήρατε την εκτύπωση.

Για να εξαχθεί η προηγούμενη εκτύπωση (που θα έπρεπε αν μη τι άλλο να ζητείται από κάθε επιχείρηση) απαιτείται πολύ καλή γνώση SQL και πολύ καλή γνώση της βάσης δεδομένων που δουλεύουμε. SQL είναι η standard διεθνής γλώσσα με την οποία ζητάμε στοιχεία από μία σχεσιακή βάση δεδομένων. Ολες οι βάσεις δεδομένων στην εποχή μας επικοινωνούν με τον χρήστη ή με τις εφαρμογές με τη γλώσσα SQL. Η έλλειψη γνώσης της γλώσσας SQL (ή η περιορισμένη εμπειρία στη χρήση της) έχει σαν αποτέλεσμα την φτωχή πληροφόρηση.

Η SEMANTIC έχει αναπτύξει το δικό της Report Generator (SpeedPencil) τον οποίο τον διαθέτει μάλιστα και στην παγκόσμια αγορά σαν ένα πολύ παραγωγικό εργαλείο κατασκευής εκτυπώσεων. Το SpeedPencil είναι κατασκευασμένο με τέτοιο τρόπο που βοηθάει τον μηχανογράφο να κατασκευάσει και να μάθει την SQL και δεν την υποκρύπτει όπως κάνουν πολλά παρόμοια εργαλεία με σκοπό να φανούν απλά και φιλικά στον χρήστη.

Ταυτόχρονα η SEMANTIC εκπαιδεύει σε βάθος και ελέγχει τους μεταπωλητές της για την επάρκειά τους σε τεχνολογίες που είναι απολύτως απαραίτητες προκειμένου να μπορούν να παρέχουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους πελάτες μας.

Τι σημαίνει πραγματικά ενιαία διαχείριση οικονομικών ετών; | 25 Νοέμβριος 2014

Ενα θέμα που ταλαιπωρεί πολλές επιχειρήσεις χωρίς να το έχουν συνειδητοποιήσει επαρκώς είναι η ενιαία διαχείρηση των οικονομικών ετών από την εμπορική τους εφαρμογή. Γενικά, οι εμπορικές εφαρμογές χωρίζονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες. Αυτές που έχουν στην ίδια βάση δεδομένων και στους ίδιους πίνακες τις κινήσεις όλων των οικονομικών ετών και σε αυτές που έχουν σε ξεχωριστή βάση δεδομένων ή σε ξεχωριστούς πίνακες την κάθε μία οικονομική χρήση. Η δεύτερη κατηγορία για τις σημερινές ανάγκες των επιχειρήσεων θα έπρεπε να είναι απλώς μη αποδεκτή.
Η ενιαία διαχείρηση των οικονομικών ετών παρέχει ένα μεγάλο πλήθος πλεονεκτημάτων :

 

    • Σύγκριση δεδομένων παρελθόντων ετών με εύκολο και ενιαίο τρόπο
    • Καρτέλλες πελατών - προμηθευτών - αποθήκης χωρίς ετήσιο περιορισμό. π.χ πόσες φορές τον Ιανουάριο δεν αναγκαστήκατε να ανατρέξετε στον Δεκέμβριο.
    • Συνεκτικότητα των δεδομένων μεταξύ χρήσεων. Το υπόλοιπο του πελάτη συνεχίζεται στην επόμενη χρονιά χωρίς να κάνετε τίποτα. Σε οποιοδήποτε σύστημα που έχει ξεχωριστά αρχεία για την κάθε χρήση, είναι πολύ δύσκολο να συμφωνούν τα υπόλοιπα της 31/12 μα τα υπόλοιπα της 1/1. Και αυτό διότι μετά την μεταφορά των υπολοίπων από τη μία χρήση στην άλλη (κάτι που πρέπει να γίνει άμεσα για να έχουμε εικόνα), για κάθε ένα παραστατικό που περνιέται στην προηγούμενη χρήση θα πρέπει να ενημέρωνουμε χειροκίνητα και σωστα το υπόλοιπο στην νέα χρήση.
    • Καμία απολύτως εργασία για την έναρξη της νέας χρήσης. Συνεχίζουμε και εκδίδουμε παραστατικά τις 1/1 σαν να είναι μία συνηθισμένη μέρα. Το μόνο που πιθανόν να χρειαστεί είναι ο μηδενισμός της αρίθμησης των παραστατικών (προεραιτικός από τον ΚΒΣ).
    • Ολα τα δεδομένα μας βρίσκονται σε μία βάση δεδομένων και δεν υπάρχουν επαναλήψεις των δεδομένων για κάθε χρονιά. Οταν παίρνουμε backup παίρνουμε κάθε φορά τα πάντα για όλες τις χρήσεις.


Αυτά θα έπρεπε να είναι τα πλεονεκτήματα των συστημάτων που έχουν ενιαία διαχείρηση των οικονομικών ετών. Στην πραγματικότητα όμως δεν συμβαίνει αυτό . Μερικά παραδείγματα :

    • Σε πολλά συστήματα όταν μπαίνεις στο σύστημα επιλέγεις χρήση. Το σύστημα δεν σου αφήνει να δεις στοιχεία της προηγούμενης χρήσης
    • Σε πολλά συστήματα όταν μπαίνεις στο σύστημα επιλέγεις χρήση. Το σύστημα σου αφήνει να δεις στοιχεία της προηγούμενης χρήσης, αλλά δε σε αφήνει να τα μεταβάλλεις. Θα πρέπει να βγείς από την εφαρμογή και να μπεις με ημερομηνία του προηγουμένου χρόνου
    • Μερικά συστήματα απαιτούν άνοιγμα νέας χρήσης και ειδικές εργασίες προκειμένου να δουλέψεις στη νέα χρήση την 1/1 του έτους
    • Σε πολλές εμπορικές εφαρμογές υπάρχουν εργασίες μεταφοράς απογραφής στην αποθήκη, πελάτες, προμηθευτές κλπ (Μόνο στη Γενική Λογιστική θα έπρεπε να είναι αναγκαίο). Αυτό σημαίνει ότι το σύστημα επιτρέπει να έχεις διαφορετικά υπόλοιπα στον προηγούμενη χρήση από την απογραφή της τρέχουσας.
    • Λόγω του παραπάνω, μία καρτέλλα ενός είδους που λαμβάνεται για δύο συνεχόμενες χρήσεις μπορεί να μη συμφωνεί με το υπόλοιπο του είδους.

Στα ERP της SEMANTIC δεν υπάρχουν τέτοια θέματα. Μπορείτε να ορίσετε οριακές ημερομηνίες (από-έως) που εκτείνονται σε δύο ή περισσότερες χρήσεις. Οι οριακές ημερομηνίες και μόνο αυτές είναι που δεσμεύουν το σύστημα για την μεταβολή - εισαγωγή - διαγραφή κινήσεων. Ετσι το Ιανουάριο μπορείτε (αν το ορίσετε βέβαια) να δουλεύετε και στις δύο χρήσεις ταυτόχρονα χωρίς να είστε αναγκασμένοι να μπαίνετε και να βγαίνετε στην εφαρμογή. Είναι φυσικά δεδομένο ότι μπορείτε να προβάλετε στοιχεία οποιασδήποτε χρήσης οποτεδήποτε.
Επίσης, στα ERP της SEMANTIC δεν υπάρχει η έννοια της μεταφοράς της απογραφής στη νέα χρήση (πλην της Γενικής Λογιστικής). Ετσι είστε πάντα σίγουροι ότι τα υπόλοιπα της προηγούμενης χρήσης συμφωνούν πάντοτε με την απογραφή της νέας χρήσης.
Η SEMANTIC έχει υλοποιήσει την εννιαία διαχείρηση των οικονομικών ετών με τον πιο σωστό και ολοκληρωμένο τρόπο στην αγορά.

Ποια είναι ο πολιτική μας και τα εργαλεία μας για το Backup; | 25 Νοέμβριος 2014

Όλοι γνωρίζουμε τη χρησιμότητα του Backup. Και όλοι λίγο πολύ έχουμε συλλάβει τον εαυτό μας να ανησυχούμε αν πράγματι παίρνουμε σωστά backup, αν υπάρχει backup και στην περίπτωση που χαλάσει ο δίσκος του Server, αν έχουμε πραγματικά τα εφεδρικά δεδομένα που χρειάζονται προκειμένου να είμαστε σε λειτουργία γρήγορα και με τα τελευταία δεδομένα.
Οσο και αν φαίνεται απλό, είναι ένα θέμα το οποίο πρέπει να σχεδιαστεί με μεγάλη προσοχή. Εμείς στη SEMANTIC έχουμε αναπτύξει ένα ειδικό εργαλείο για την λήψη backup από τα ERP μας το οποίο δίνει λύσεις σε μερικές βασικές δεσμεύσεις που θέσαμε :


  1. Το Backup δεν πρέπει να είναι unattended. Δεν πρέπει δηλαδή να λαμβάνεται αυτόματα. Ενα Backup που λαμβάνεται αυτόματα κάπου, δεν το παρακολουθεί κανείς, δεν το επιβεβαιώνει κανείς, δεν ξέρει κανείς αν πραγματικά λαμβάνει. πχ Κανείς δεν πρόκειτε να πάρει χαμπάρι αν γεμίσει ο δίσκος του Backup, αν χαλάσει ο δίσκος του BackUp, αν αποσυνδεθεί το USB καλώδιο του εξωτερικού δίσκου του BackUp κλπ. Κυριολεκτικά, σε όλες (το ξανατονίζω όλες) τις εγκαταστάσεις που έχουμε πάει και είχαν τέτοιου είδους backup, απλώς δεν είχαν backup τους τελευταίους 6 μήνες τουλάχιστον!!!!
  2. Το Backup δεν πρέπει να γράφει πάνω στο προηγούμενο. Κάθε Backup πρέπει να είναι ένα καινούργιο αρχείο. Στον φάκελο πρέπει να υπάρχουν όλα τα backups των τελευταίων 6 μηνών τουλάχιστον. Γιατί; Στα σημερινά συστήματα βάσεων δεδομένων, οι μηχανογράφοι και οι χειριστές έχουν τη δυνατότητα μαζικών αλλαγών και διαγραφών στα δεδομένα με απλές εντολές. Φανταστείτε να γίνει (για οποιοδήποτε λόγο) μια μαζική διαγραφή παραστατικών και μετά από 10 λεπτά να πάρετε backup!! Απλώς χάσατε τα δεδομένα σας απολύτως!!!! Ακόμη και αν δε συμβεί αυτό, μερικές φορές είναι χρήσιμο να ανατρέξετε σε ένα backup του προηγούμενου μήνα διότι π.χ αλλάξατε μαζικά την κωδικοποίηση των πελατών σας και για κάποιο λόγο θέλετε να την επαναφέρετε ή να τη ρίξετε μια ματιά. Μια άλλη περίπτωση είναι ένα σετ από backup να μη διαβάζεται (π.χ. χαλασμένος sector στο δίσκο). Σε υτήν την περίπτωση απλώς πέρνετε το αμέσως προηγούμενο.
  3. Λόγω της προηγούμενης αναγκαιότητας, το Backup πρέπει να αποθηκεύεται σε συμπιεσμένη μορφή (πχ zip) . Το μέγεθος των σημερινών βάσεων δεδομένων είναι από μερικά Gigabytes μέχρι μερικές εκατοντάδες GigaBytes. Δεν μπορείτε να έχετε ένα αρκετά μεγάλο πλήθος backup sets αν αυτά δεν είναι συμπιεσμένα. Συνήθως η συμπίεση μειώνει το μέγεθος του backup στο 1/10.
  4. Το Backup δεν το λαμβάνουμε από τον Server. Oi servers πολλές φορές είναι σε απόμακρες θέσεις (π.χ. υπόγεια) μέσα σε racks, χωρίς οθόνες κλπ. Πέραν αυτού πολλές φορές είναι και θέμα ασφάλειας να μην πρέπει να γνωρίζει ο χρήστης τους κωδικούς του SERVER ούτε να πρέπει να έχει πρόσβαση σε αυτόν.
  5. Οταν πέρνουμε Backup δεν πρέπει να σταματούν οι χρήστες τις εργασίες τους αλλά πρέπει να δουλεύουν κανονικά!!. Στη σημερινή μας εποχή όσοι δέχονται να σταματά η λειτουργία της επιχείρησής τους προκειμένου να ληφθεί backup, απλώς χάνουν λεφτά από τα αναγκαστικά διαλλείματα των υπαλλήλων τους. Και όμως υπάρχουν ακόμη συστήματα που απαιτούν από τους χρήστες τους αυτό το πράγμα!!!
  6. Ο εξωτερικός μηχανογράφος της επιχείρησης δεν πρέπει να μεριμνά για το backup αλλά κάποιος υπάλληλος της επιχείρησης. Για να συμβεί αυτό πρέπει φυσικά να ισχύουν τα επόμενα: 1. Ο μηχανογράφος θα πρεπει να έχει εκπαιδεύσει κάποιους χρήστες ή έναν χρήστη στη λήψη και στην επιβεβαίωση της λήψης του backup. 2. Ο τρόπος λήψης και επιβεβαίωσης λήψης θα πρέπει να είναι δύο κλικ (ένα για την κάθε μία εργασία). Οποιος πιστεύει ότι ο εξωτερικός μηχανογράφος (με τις 10000 δουλειές στο κεφάλι του) μεριμνά και ελέγχει τακτικά για το backup της επιχείρησης, απλώς ξεγελάει τον εαυτό του
  7. Το backup πρέπει να λαμβάνεται από μία (και ακόμη καλύτερα 2) θέσεις εργασίας των χειριστών με ένα απλό κλικ στην επιφάνεια εργασίας τους. Αλλο ένα κλίκ απαιτείται για την επιβεβαίωση λήψης του. Αυτό που θέλουμε από τους χρήστες είναι μόνο ένα κλικ!!! Δεν πρέπει να τους μπλέκουμε μα φακέλους, συστήματα αρχείων, αντιγραφή και επικόλληση κλπ γιατί δεν γνωρίζουμε ούτε αν ξέρουν να τα κάνουν, ούτε αν τα κανουν σωστά. Η συχνότητα λήψης του backup μπορεί να ποικίλει αλλά σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να είναι πιο σπάνια από 2 φορές την εβδομάδα. Μπορεί να γίνεται φυσικά και κάθε μέρα. Τα αρεία του backup καλά είναι να αποθηκεύονται στον υπολογιστή του χρήστη (και σε καμιά περίπτωση βέβαια στον server!!!). ακόμη καλύτερο είναι να λαμβάνεται ένα backup εναλλάξ σε δύο θέσεις εργασίας.
  8. 1-2 φορές το μήνα, αντιγραφή του τελευταίου backup σε CD και φύλαξη του backup σε μέρος εκτός επιχείρησης. Το Cd σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να είναι επανεγγράψιμο. Ενα καινούργιο CD-R για το κάθε Backup. Επιβεβαίωση ανάγνωση του CD. Αυτή η εργασία μπορεί να γίνεται και από τον εξωτερικό μηχανογράφο σε περίπτωση που οι χειριστές δεν γνωρίζουν να γράφουν σε CD.
  9. Η εφαρμογή του backup δεν έχει καμία σχέση με το ERP. Το ERP είναι για να κάνουμε πραγματικές δουλειές και όχι να συντηρούμε τη βάση δεδομένων! Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να σταματάει την εργασία του στο ERP ένας χειριστής για να πάρει backup!.
  10. Προεραιτικό αλλά πολύ καλό: Αυτόματο Restore του Backup σε μία άλλη βάση δεδομένων. Δευτερο εικονίδιο του ERP στην επιφάνεια των windows. Μετά το backup και το restore ανοίγουμε το ERP του backup και ελέγχουμε ότι λειτουργεί κανονικά!! Το έχουμε υλοποιήσει σε πολλές επιχειρήσεις οι οποίες θέλουν να επιβεβαίωνουν "ιδίοις όμασι" ότι το backup που πήραν λειτουργεί πραγματικά!
  11. Ενα ακόμη προεραιτικό. Αυτόματη αντιγραφή του backup εκτός επιχείρησης με FTP πρωτόκολλο. Το backup αυτόματα αντιγράφεται και σε έναν FTP Server. H semantic προσφέρει τέτοιες υπηρεσίες με ένα μικρό μηνιαίο κόστος.
  12. Για ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια, το συμπιεσμένο backup μπορεί να είναι password protected.
Ολες αυτές τις παραπάνω δεσμεύσεις τις λάβαμε πολύ σοβαρά υπόψη όταν κάναμε την εφαρμογή του backup. Θεωρούμε ότι η λύση που δίνουμε είναι η πιο επαγγελατική και καλά μελετημένη στην αγορά.

Γραμμές παραγωγής λογισμικού. | 25 Νοέμβριος 2014

Σε πολλές εταιρείες λογισμικού της Ελληνικής αγοράς, θα έχετε παρατηρήσει ότι διαθέτουν μία πλειάδα "ειδικών" εφαρμογών.
Αυτό μπορεί κατ' αρχήν να φαίνεται λογικό. Οι περισσότεροι από εμάς μάλιστα θα πίστευαν ότι είναι δείγμα ισχύος, μεγέθους και παραγωγικότητας της  εκάστοτε εταιρείας λογισμικού. Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Κατά πάσα πιθανότητα όχι. Το μόνο που υποδηλώνουν τέτοιες πρακτικές είναι :
 
   1. Τυχοδιωκτικός τρόπος κατασκευής εφαρμογών (π.χ. Κάποιο κομμωτήριο μας ζήτησε μία εφαρμογή...  ας κάνουμε μία και για κομμωτήρια)
 
   2.  Ερασιτεχνικές εφαρμογές. Κανουμε μία καινούργια εφαρμογή διότι όλες όσες έχουμε δεν μπορούν με παραμετροποίηση να ικανοποιήσουν τις ανάγκες των πελατών μας.
 
   3. Αδόμητες εφαρμογές. Ακόμη και αν δε θέλουμε να κατασκευάσουμε μία καινούργια εφαρμογή, είναι πολύ δύσκολο να προσθέσουμε καινούργιες δυνατότητες σε μία ήδη υπάρχουσα.
 
   4. Κακός κώδικας. Είναι ένα πράγμα που δε φαίνεται κατ' αρχήν (βρίσκεται πίσω από τα εντυπωσιακά παράθυρα της εφαρμογής) αλλά το καταλαβαίνετε στις πρώτες δύο μέρες χρήσης της εφαρμογής 
 
   5. Τρομακτικά δύσκολο (έως και αδύνατο πολλές φορές) να προσθέσεις χαρακτηριστικά και δυνατότητες.π.χ. Ζητήστε από τέτοιες εταιρείες μία βελτίωση της εφαρμογής και δείτε αν θα την κάνουν, πότε θα την κάνουν και πώς θα την κάνουν.
 
   6.  Οι προγραμματιστές που κατασκεύασαν την εφαρμογή έχουν φύγει από την εταιρεία και κανεις δεν μπορεί να συνεχίσει τη δουλειά τους
 
   7. Σχεδόν ποτέ δεν αναβαθμίζονται και δεν συντηρούνται. Οταν έχεις πολλές γραμμές παραγωγής software πρέπει να έχεις και τους αντίστοιχους προγραμματιστές, πράγμα ασύμφορο όταν το προϊόν είναι εξειδικευμένο και δεν έχει μία μεγάλη αγορά.
 
   8. Μαρκετίστικος τρόπος αντιμετώπισης της παραγωγής λογισμικού. π.χ. ας κάνουμε και μία εφαρμογή για τη μικρή αγορά για να μην δείξουμε ότι πουλάμε το μεγάλο μας πακέτο φθηνά.  Το γεγονός όμως ότι διπλάσιάζεται το κόστος παραγωγής και η πολυπλοκότητα του συστήματος (π.χ. διπλάσια bugs) είναι ένα θέμα που δεν τους πειράζει προκειμένου να μη χαλάσουν το image του μεγάλου και ακριβού πακέτου. 
 
Η SEMANTIC έχει μόνο 1 γραμμή παραγωγής. Τόσο το Business Evolution  όσο και το Apricot και το SpeedPencil μοιράζονται  τον ίδιο κώδικα γραμμένο και για τις τρεις εφαρμογές μία και μοναδική φορά. Το Business Evolution και το Apricot είναι το ίδιο EXE (όποιος έχει BE μπορεί να το κάνει apricot και ανάποδα, αλλάζοντας μία παράμετρο σς ένα INI αρχείο). Το SpeedPencil είναι ένα DLL το οποίο δένεται με τις άλλες δύο εφαρμογές. Οποιαδήποτα αλλάγή στο SpeedPencil είναι άμεσα διαθέσιμη στο apricot και στο BE.
Μερικές ακόμα παρατηρήσεις οι οποίες μας διαφοροποιούν  από τον ανταγωνισμό:
 
   1. Οι προγραμματιστές μας είναι άτομα με εμπειρίες δεκαετιών στην ανάπτυξη εφαρμογών. Στις περισσότερες εταιρείες είναι νέα παιδιά που τα αλλάζουν κάθε τρίμηνο.
 
   2. Εχουμε οργανωμένη , συνεχή και  αδιάλλειπτη παραγωγή λογισμικού από το 1997, στην ίδια εφαρμογή και μόνο σε αυτήν  χωρίς να σταματήσουμε ούτε μία  μέρα. Δείτε π.χ. το ιστορικό εκδόσεων για να καταλάβετε τί σημαίνει μεθοδική και οργανωμένη παραγωγή software.
 
   3. Ποτέ δεν αποδεχόμαστε προτάσεις "custom εφαρμογών" όσα λεφτά και αν μας προσφέρουν. Αυτό που πουλάμε είναι αυτά τα τρία πακέτα και τίποτε άλλο. Πάνω σε αυτά χτίζουμε οποιαδήποτε custom εφαρμογή χρειαστεί.
 
   4 .Ο κώδικας των εφαρμογών μας είναι πραγματικά υπόδειγμα επαγγελματισμού. Αυτό μπορουν να το δούν όσοι έχουν γνώσεις, π.χ. από τον σχεδιασμό της Βάσης Δεδομένων.
 
   5.  Μπορεί να ακούγεται εγωιστικό αλλά είναι αλήθεια : Οι εφαρμογές μας είναι οι πιο σταθερές στην αγορά.
 
   6. Η τεχνική μας υποστήριξη είναι εξίσου κορυφαία με την παραγωγή. Δεν είναι τα ίδια πρόσωπα φυσικά, αλλά υπάρχει μία συνεχής επικοινωνία μεταξύ τους σε όλα τα θέματα και λεπτομέρειες που αφορούν τις εφαρμογές μας.
 

Πως σχεδιάζουμε τις φόρμες των παραστατικών; | 25 Νοέμβριος 2014

Όλοι γνωρίζετε τις φόρμες εκτύπωσης των παραστατικών. Οι φόρμες εκτύπωσης των παραστατικών είναι η εικόνα της επιχείρησης μας στον πελάτη. Είναι ένας ανέξοδος τρόπος διαφήμισης και προβολής της επιχείρισης μας, κάτι που λίγοι από εμάς του έχουν δώσει τη σημασία που πρέπει. Μέσα απο τα έντυπά μας προβάλλουμε την επιχείρησή μας και δείχνουμε τον επαγγελματισμό μας.

Οι φόρμες εκτύπωσης χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Στις Dot Matrix φόρμες οι οποίες τυπώνονται σε κρουστικούς εκτυπωτές με μηχανογραφικό προτυπωμένο χαρτί και στις καινούργιες γραφικές φόρμες , οι οποίες τυπώνονται σε A4 χαρτί φωτοτυπίας από Laser ή InkJet εκτυπωτές.

Προκειμένου να σχεδιάσουμε γραφικές φόρμες, τα περισσότερα σημερινά συστήματα έχουνε υλοποιήσει ένα υποτυπώδες σχεδιαστικό module με το οποίο δίνεται η δυνατότητα στον μηχανογράφο να σχεδιάσει τη φόρμα εκτύπωσης. Φυσικά, η κάθε εφαρμογή έχει υλοποιημένο το δικό της custom πρόγραμμα. Επειδή όπως καταλαβαίνετε ένα επαγγελματικό σχεδιαστικό πρόγραμμα (πχ σαν το Corel) δεν είναι δυνατόν να υλοποιηθεί σε ένα ERP σαν ενα ενσωματωμένο εργαλείο σχεδιασμού παραστατικών, στις περισσότερες σημερινές εμπορικές εφαρμογές, το module που σχεδιάζει τις φόρμες των παραστατικών είναι απλοϊκό και δε συγκρίνεται με επαγγελματικά εργαλεία εξιδεικευμένα σε αυτόν τον τομέα.

Για να αντιληφθείτε τη διαφορά, συγκρίνετε τον πλούτο και την αισθητική των παλιών προτυπωμένων μηχανογραφικών εντύπων των τυπογραφείων (τα οποία έχουν σχεδιαστεί με επαγγελματικά σχεδιαστικά εργαλεία), με τις φτωχές και άκομψες πολλές φορές γραφικές εκτυπώσεις των τιμολογίων που είναι τυπωμένες σε Α4 λευκό χαρτί χωρίς προεκτύπωση σε τυπογράφο.

Ποιά λύση έδωσε η SEMANTIC; Στα ERP μας ο σχεδιασμός των εντύπων γίνεται με HTML κώδικα. Τί σημαίνει αυτό; Ο HTML κώδικας είναι ο κώδικας με τον οποίον γίνονται οι ιστοσελίδες. Εχετε δεί σίγουρα στο Internet χιλιάδες σελίδες. Και έχετε δει σίγουρα σελίδες πολύπλοκες με χρωματικούς συνδιασμούς, εικόνες, backgrounds (υδατογραφήματα), πίνακες, σχήματα, γραφικά κ.α. Ολες οι δυνατότητες και τα χαρακτηριστικά που βλέπετε στις ιστοσελίδες έχουν γίνει με HTML. Ολες αυτές τις δυνατότητες και τα χαρακτηριστικά τα έχετε διαθέσιμα προκειμένου να σχεδιάσετε τις φόρμες εκτύπωσης.

Πως όμως πρακτικά μπορώ να σχεδιάσω μία φόρμα; Αν γνωρίζετε HTML μπορείτε να το κάνετε γράφοντας HTML κώδικα κατευθείαν στο ERP. Αν δε γνωρίζετε τότε απλώς μπορείτε να κατεβάσετε από το Internet ένα από εκατοντάδες δωρεάν σχεδιαστικά προγράμματα που υπάρχουν. Μπορείτε αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε ακόμη και το Microsoft Word για να σχεδιάσετε το έντυπο και να το σώσετε σαν ιστοσελίδα. Στη συνέχεια, απλώς κάνετε αντιγραφή και επικόλληση τον παραγόμενο κώδικα.

Οπως καταλαβαίνετε, η SEMANTIC δεν προσπάθησε να ανακαλύψει τον τροχό από την αρχή σε ένα θέμα που η διεθνής κοινότητα το έχει λύσει με παγκόσμια standards και με ώριμα και πλήρη εργαλεία. Εκμεταλεύτηκε τη δεδομένη τεχνογνωσία και τεχνολογία που υπάρχει σε αυτόν τον τομέα και έδωσε μία λύση που είναι ώριμη και αποδεκτή παγκόσμια.

Ποια είναι τα οφέλη;

 

    • Απεριόριστες δυνατότητες και εργαλεία σχεδιασμού
    • Ευρύτατα διαδεδομένη τεχνογνωσία (πχ σχεδιαστές ιστοσελίδων)
    • Εύκολη κατασκευή επαγγελματικών εντύπων από μή ειδικευμένους (πχ με το word)
    • Δυνατότητα προεπισκόπισης του εντύπου (preview), ακριβώς όπως θα τυπωθεί
    • Δυνατότητα αλλαγής των περιθωρίων, σμίκρυσνης-μεγέθυνσης, αλλαγής προσανατολισμού (οριζόντια κάθετα) προτού τυπωθεί
    • Δεν "κόβονται" μεγάλα κείμενα. π.χ Ακόμα και αν έχετε 100 σχετικά δελτία αποστολής σε ένα τιμολόγιο, θα αναγραφούν όλα και θα αλλάξει αυτόματα και σωστά η διάταξη του εντύπου. Το ίδιο συμβαίνει και σε μεγάλες περιγραφές ειδών.
    • Ετοιμες συλλογές τέτοιων φορμών στο site της SEMANTIC.
    • Επειδή η HTML είναι μία γλώσσα προγραμματισμού, απεριόριστες δυνατότητες ευελιξίας. π.χ. Αν το υπόλοιπο του πελάτη έχει υπερβεί το πλαφόν του να αναγραφεί με κόκκινα γράμματα διαφορετικά με μπλε.

  • Δυνατότητα χρήσης τεχνολογιών javascript, CSS κλπ με τις οποίες πετυχαίνουμε ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία

Πρώτη « 1 2 » Τελευταία